El màrqueting de continguts té 6 principis molt importants. És igual si estàs escrivint en un blog o pensant en una nova campanya de webinar. Aquestes variables tindràn l’impacte més gran d’èxit del teu màrqueting de continguts.
1. Ha d’influenciar l’èxit dels teus clients
Els nostres clients venen a la nostra pàgina web amb problemes concrets. Si no aconsegueixen incrementar els seguidors d’Instagram, per exemple, podrien perdre el negoci. Si no troben una manera més ràpida de crear estadístiques, necessiten fer-ho a través d’un frustrant full de càlcul d’Excel. Abans d’assolir les nostres metes, hem d’ajudar als nostres clients a resoldre els seus problemes. Tothom està d’acord amb això. Però el curiós és que, molt freqüentment, el màrqueting de continguts intenta resoldre els problemes d’una empresa, en comptes de resoldre el dubte que ha portat al lector a la pàgina en un primer moment.
2. S’ha de basar en la realitat
Per fer a un client exitós, necessites escriure sobre el que realment li està causant problemes. La millor manera de fer-ho és analitzar el contingut amb una visió real. Parla amb l’equip de vendes, parla amb els clients i busca problemes concrets que la gent estigui intentant resoldre. Gestionar la complexitat corporativa d’equips globals i locals no és un problema concret. En canvi, alguna cosa com “com puc fer que les nostres oficines locals realment llegeixin les polítiques de la nostra marca?” és més semblant al que la gent està intentant fer dia a dia a la seva feina.
3. Ha de ser simple
Els lectors no són estúpids, i tu no ets més intel·ligent que ells. Però tampoc tenen temps per preguntar-se què has volgut dir amb depèn de quina frase. És molt important que utilitzis un llenguatge concret.
4. Ha de sonar humà
Les oracions i paràgrafs curts funcionen millor. Evita utilitzar paraules complexes. Quan vegis que una oració té més de 15 paraules, considera tallar-la utilitzant una coma. Intenta incloure una barreja d’oracions llargues i curtes. Evita utilitzar llenguatge genèric. El treball d’un escriptor és destruir els clixés.
5. Ha d’oferir solucions
El lector necessita ser capaç de llegir el teu contingut i immediatament, utilitzar-lo per fer alguna cosa diferent que faci créixer el seu tràfic, utilitzar una nova xarxa social o impressionar al seu cap amb un coneixement avançat. Molts continguts ofereixen consells genèrics, com per exemple, optimitzar perfils de xarxes socials. En comptes de fer això, ofereix consells que la gent pugui aprofitar i posar en marxa immediatament després de llegir el teu contingut. Pregunta’t, després de llegir el contingut, què pot fer el lector per aplicar-lo directament a la seva feina?
6. T’ha de fer sentir orgullós
No et conformis amb poc. Crea coses de les quals et sentis orgullós. Lluita per fer un bon treball. Quan et trobis amb un obstacle, troba una millor manera de superar-lo.
Vols saber més sobre el màrqueting de continguts? Llegeix l’article sencer a https://blog.hootsuite.com/es/marketing-de-contenidos/
Leave A Comment