Els blogs són un espai imprescindible per a les nostres estratègies de comunicació online. Et permeten parlar sobre allò que coneixes, posicionar-te com a expert i aportar un valor afegit a la teva comunitat de seguidors i clients. En els següents punts detallarem els motius i la importància de tenir un blog, així com alguns consells per donar-li el màxim de rendiment.
Les publicacions són fàcils de compartir
Un dels principals objectius de fer publicacions a un blog és, lògicament, que la nostra comunitat els llegeixi, interactuï i comparteixi. Per aquest motiu, és molt important tenir activada l’opció de deixar comentaris a les publicacions i l’opció de compartir el post (share) a través de diferents canals, ja siguin xarxes socials o correu electrònic. Amb aquestes opcions activades, els usuaris de la xarxa podran comentar o compartir els nostres posts de manera ràpida i senzilla i, així, aconseguirem arribar a altres usuaris que potser també acabaran entrant a la nostra web.
Milloren el posicionament SEO de la nostra pàgina web
Google posiciona millor les pàgines web que disposen de posts amb continguts ben treballats. Per aconseguir-ho, és important comptar amb una estratègia de keywords o paraules clau, i intentar incloure’n el màxim possible als títols i subtítols. Dedicant temps i esforç a crear continguts ben treballats, et podràs estalviar molts diners en altres tipus d’estratègies de màrqueting digital com per exemple Google Ads. A més, si utilitzes WordPress, tens l’opció de descarregar-te plugins de SEO que t’ajudaran i et guiaran per aconseguir continguts “SEO friendly”.
Una eina per demostrar la nostra expertesa
Que millor per demostrar que la nostra empresa és experta en un camp concret, que poder donar consells o informació de valor a la nostra comunitat de seguidors i clients? Els blogs permeten a les empreses demostrar els seus coneixements i expertesa i, així, millorar la seva imatge davant la comunitat digital.
Fidelització de l’audiència i clients
Com dèiem, els continguts que creem poden resultar d’interès pels nostres possibles clients. Si li dediquem el temps suficient i publiquem amb regularitat, podem aconseguir seguidors fidels als nostres continguts i, a més, millorar la nostra imatge professional.
Els blogs són, per tant, una eina molt útil i necessària en les estratègies de comunicació online de les empreses. Si es publica amb regularitat i amb continguts ben treballats, els resultats a llarg termini s’acaben notant considerablement.
Leave A Comment